رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از کشت بافت گونه مقاوم درخت گردو به شرایط سرمایی در شهرستان خلخال خبر داد.

 

کشت بافت

به گزارش سایت خلخالیم به نقل از مهر، رامز نصیری پیش از ظهر پنج‌شنبه در بازدید از مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی اردبیل تصریح کرد: این طرح با همکاری جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی استان انجام می‌شود.

وی دستاورد این طرح را ارائه گونه مقاوم به سرما عنوان کرد و افزود: کشت گونه‌های جدید می‌تواند در بهبود کیفی محصول و همچنین افزایش سطح تولید آن مؤثر باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان به استقرار ۱۲ شرکت در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: در مجموع شرکت‌ها تاکنون ۱۵ طرح ارائه کرده‌اند که چهار مورد برای تجاری‌سازی در دستور کار قرار گرفته است.

نصیری به ثبت سه اختراع در مرکز رشد اشاره کرد و افزود: از جمله طرح‌هایی که در آستانه تجاری‌سازی است تولید پاپیتال برای درمان واریکوسل در مردان است که این طرح موفق به دریافت کد اخلاقی شده است.

وی از جمله فعالیت‌های مرکز رشد را معرفی شرکت‌ها به بانک‌های استان جهت دریافت تسهیلات عنوان و اضافه کرد: علاوه بر این چاپ کتاب و حمایت برای تجاری‌سازی طرح‌های پیشنهادی شرکت‌ها از برنامه‌های مرکز رشد است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان متذکر شد: این مرکز قابلیت‌های متعددی در پذیرش پروژه‌های تحقیق و پژوهش دارد و با این وجود لازم است سایر دستگاه‌ها برای پیشبرد برنامه‌ها همکاری داشته باشند.

منبع: خلخالیم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: